خرج أشرف عبد العزيز محامي محمود كهربا لاعب الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي المصري، للرد على ما زعمه مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك المصري المعزول، بأن عقد كهربا مع الأبيض مزور وأن الغرامة تضامنية مع أفيش البرتغالي.

وقال أشرف عبد العزيز عبر صفحته على موقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”: “ردًا علي مرتضي منصور.. سمعتك وهرد عليك في نقاط مختصرة وبطريقتك وعايز أقولك”.

وتابع:” القضية اللي أنت بتتكلم عليها أنا مش هقول الأسماء عشان أنا محامي أعرف أصول مهنتي (أتعلمنا كده في أولي حقوق ) إن ده أسرار موكلين لا يجوز ابداً إني أرد عليك علي ميديا بس أنا كسبتها منك وأنت اللي كلمتني عشان الصلح، أنت فاهم طبعاً .”

وأضاف:” بخصوص صفقة القرن ( كهربا ) أنت بنفسك بتقول إنك اعارته بثلاثة ملايين دولار وخمسمائة ألف دولار في عام واحد والحكم باثنان مليون دولار واربعمائة ألف يعني أقل من عام أعارة ولا تنسي انت كنت طالب من المحكمة الرياضية مبلغ تسعة ملايين يورو. ”

واختتم حديثه قائلاً:” انتظرني في فيديو في خلال 48 هكشف لمصر كلها الحقيقة كاملة ومش هخليها ابداً أهلي وزمالك، لا هخليها راجل لراجل او محامي أمام محامي مع تحياتي”.