خرجت المرشدة السياحية المصرية بسنت نور عن صمتها بعد أنباء زواج طليقها الداعية المثير للجدل معز مسعود من الفنانة حلال شيحة .

وأكدت ” نور ” أن هناك أمور انتهت من حياتها ولا تحب أن يخوض أحد فيها ، قائلة : كلنا كبشر طبيعيين لما بنمر بتجربة صعبة.. بيتاخد كتير من روحنا وعمرنا لغاية لما بنعرف نتجاوزها.. ولما بنفتكرها.. غصب عننا بيصحى فينا جزء من الألم .

وأضافت: من الأذى الشديد إن اللي حواليك يتعاملوا معاك كإنك “شيء” مش إنسان.. يستخدموا صورتك ويخوضوا في حياتك الشخصية علشان أنت شخصية مشهورة.. وكإن المشهور مش إنسان من روح ودم وإحساس .

وتابعت: افتح السوشال ميديا ألاقي حياتى مشاع.. صورتي ضمن مجموعة صور فيها غزل وضحك بسبب قدر ربنا “سبحانه وتعالى” كتبه عليا إني أمر بيه، وخلاص القدر عدى وانتهى من حياتي.. أنا مش حلوى مغطاة وغيرى مش حلوى مكشوفة.. وماحدش فينا مُجرد صورة برقم بيتعد تبع حد.. أنا أختك وهي قد تكون بنتك.. الكلام ده مؤذي لينا ولأهلنا .

واختتمت : بلاش حُب الشير واللايك يطغى على إنسانيتنا.. ودعوا الخلق للخالق.. دا “إماطة الأذى عن الطريق صدقة”.. فما بالكم (بإماطة الأذى عن مشاعر الناس) .

وكانت بسنت متزوجة من ” مسعود ” وانفصلت عنه في 2018 ، ثم تزوج الداعية من الفنانة شيرين عادل وتزوج حالياً من الفنانة حلا شيحة .